Wie heeft er ervaring met het boekhoudprogramma SnelStart?

Telecom en ICT

Telecom en ICT

Wie heeft er ervaring met het boekhoudprogramma SnelStart?

Deze vraag is beantwoord

Sinds 1 maart 2009 ben ik eigenaar van administratiekantoor Goed Berekend.

Regelmatig krijg ik de vraag van andere starters met welk goedkoop boekhoudprogramma zij zelf de financiële administratie kunnen gaan bijhouden waarna ik voor hen de controles en de aangiften kan gaan verzorgen.

Nu las ik laatst iets over de administratieve software van SnelStart. Zij levert sinds 1982 gebruiksvriendelijke en relatieve goedkope administratieve software voor het Midden en Kleinbedrijf. Heeft er iemand ervaring met dit pakket en zo ja wat zijn dan de voordelen en de nadelen hiervan?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groet,

Edwin Smit

 

Geverifieerd antwoord
  • Hallo Edwin,

    Kijk anders gerust eens naar ons boekhoudpakket op www.gravita.nl. Dit kost nog veel minder en het werkt ook nog eens veel sneller.

    Je kunt 9.999 administraties in kwijt en dat voor 79,-.

    Ons boekhoudprogramma is gewoon uitwisselbaar met je klanten, maar heeft nog een voordeel: je kunt ook klanten die op een Apple werken of op Linux, ook gewoon importeren.

    Op de website kun je een demo bekijken, misschien is het iets voor je.

    Groet

    Josina

  • Hallo

    Wij werken ook met snelstart en ik vind het een ontzettend goed programma. Het is voor iedereen goed te snappen en zeer makkelijk in gebruik. Je kunt er heel veel modules bij kopen waaronder bijvoorbeeld factureren. Maar wat ik echt een heel groot voordeel vind is de zoekfunctie in snelstart. Je kunt er zoeken op bedrag omschrijving of factuurnummer waardoor je in een handomdraai gevonden hebt wat je zocht.

    En ook de klantenservice is geweldig. ze helpen je meteen goed als je belt dat is zeker ook heel belangrijk.

    Wij zijn erg tevreden.

    Met vriendelijke groeten Karin

Alle reacties
  • Hallo Edwin,

    Kijk anders gerust eens naar ons boekhoudpakket op www.gravita.nl. Dit kost nog veel minder en het werkt ook nog eens veel sneller.

    Je kunt 9.999 administraties in kwijt en dat voor 79,-.

    Ons boekhoudprogramma is gewoon uitwisselbaar met je klanten, maar heeft nog een voordeel: je kunt ook klanten die op een Apple werken of op Linux, ook gewoon importeren.

    Op de website kun je een demo bekijken, misschien is het iets voor je.

    Groet

    Josina

  • Hallo

    Wij werken ook met snelstart en ik vind het een ontzettend goed programma. Het is voor iedereen goed te snappen en zeer makkelijk in gebruik. Je kunt er heel veel modules bij kopen waaronder bijvoorbeeld factureren. Maar wat ik echt een heel groot voordeel vind is de zoekfunctie in snelstart. Je kunt er zoeken op bedrag omschrijving of factuurnummer waardoor je in een handomdraai gevonden hebt wat je zocht.

    En ook de klantenservice is geweldig. ze helpen je meteen goed als je belt dat is zeker ook heel belangrijk.

    Wij zijn erg tevreden.

    Met vriendelijke groeten Karin

  • Beste Josina,

    Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga de demo zeker uitproberen.

    Gr.

    Edwin Smit

     

  • Beste Karin,

    Hartelijk dank voor je reactie. Fijn om te horen dat jullie zo positief zijn over SnelStart. Ik zal jullie bevindingen meenemen in mijn beslissing om in de toekomst eventueel dit pakket aan te bevelen bij mijn klanten.

    Ik wens je goede zaken!

    Gr

    Edwin

     

  • Beste Edwin,

    Snelstart is echt een heel goed programma. Het is ontzettend gebruikers vriendelijk en het helpt zeker startende ondernemers snel en goed inzicht te krijgen.

    Ik gebruik het zelf sinds 2004 en heb echt nog nooit problemen gehad, zeker aan te raden.

    Groet,
    Vincent de Winter 

  • Beste Vincent,

    Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal je positieve ervaringen meenemen in mijn keuze.

    gr

    Edwin Smit

  • Snelstart is op zich OK. Zelf zou ik meer voor een online boekhoudpakket gaan zoals e-boekhouden.nl of yuki.nl. Ben je op zoek naar een facturatieprogramma dan kan je eens kijken naar: www.digitalefactuur.nl. Hiermee kan je super eenvoudig factureren! Daarnaast kan je nog veel meer:

    • Overzicht factureren (btw aangifte, etc)
    • Versturen van aanmaningen en herinneringen
    • Accepteer iDeal betalingen
    • Verstuur offertes
    • Urenregistratie & tijdschrijven

    Tot 50 facturen per jaar is het gratis. Je kunt eenvoudig online de demo uitproberen.

    Tijmen van Dobbenburgh - www.digitalefactuur.nl.

  • Beste Tijmen,

    Hartelijk dank voor je reactie. Gezien het aantal facturen is een digitaal facturatie programma op dit moment niet echt nodig.

    Gr

    Edwin Smit

     

     

  • Wij gebruiken - al 23 jaar - ook Snelstart en zijn tevreden mee. Hierbij hebben wij het (Snelstart) boekje "Voorbeeld jaarrekening voor eenmanszaak, firma en kleine BV" (186 pagina's), Kostte destijd fl. 10,--. Aan de hand hiervan kun je je administratie in- en het programma africhten.  Online boekhouden vind ik "eng". Niet alleen ben je afhankelijk van je verbinding, maar ook van de (eventuele) nog komende aanpassingen en vernieuwingen van het programma.

    Succes ermee

    Groet, Karel

  • Beste Karel,

    Hartelijk dank voor je reactie. Ook ik ben (nog) geen fan van online boekhouden alhoewel ik wel goede ervaringen heb met Exact Online.

    Je opmerkingen met betrekking tot SnelStart zal ik onthouden. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit een goedkoop maar betrouwbaar boekhoudprogramma is.

    Mvg

    Edwin Smit 

     

  • Ook ik ben een tevreden gebruiker van Snelstart!

  • in mijn vorig leven werkte ik nog met Snelstart onder DOS. Nu werk ik met 9.5 beta, maar dan vooral om de het digitaal versturen van de facturen en de offertes.  Al jaren stuur ik ze digitaal, sinds kort kan dit ook eenvoudig.

    Het is nog niet klaar voor de nieuwe standaard van digitaal verzenden van facturen,  U.S.B 2,0, maar dit is alleen aan de orde met overheidsinstellingen.

    Ik heb mijn boekhouder gekozen omdat hij ook werkt met Snelstart. Samen hebben we het programma zo afgericht dat hij en ik alle informatie eruit kunnen halen en er in stoppen.

    Dit jaar heb ik alle artikelen opnieuw genummerd. Een hele klus, Welk pakket je ook kiest, door de jaren heen blijf je bezig met het optimaliseren van je boekhouding.

    Je kunt met verschillende factuurlay-outs werken voor verschillende bedrijfsonderdelen.

    Ik werk met een uitgebreid pakket, maar ik doe dan ook alles vanuit het programma, klantinformatie, herinneringen, offertes, historie, prijsafspraken, inlezen bankafschriften enz.

    Het staat en valt met de informatie die je erin stopt. je moet het blijven bijhouden. Jaar in jaar uit.

     

  • Elke nacht communiceert mijn website met snelstart en neemt de huidige voorraad over, de gedane bestellingen gaan er ook weer in.

    Ik beheer dus bijna alles in snelstart.

     

    1 van de grote voordelen voor nono's als ik, je kan slechts 2 keuzes maken bij het boeken, je hebt geld ontvangen of je hebt geld uitgegeven. Snelstart boekt het dan zelf goed weg.

    Ik wil niet meer zonder!

  • Ik gebruik Snelstart op advies van mijn boekhouder en het werkt snel en overzichtelijk. Het is een programma voor de kleine ondernemer, zodra de boekhouding uitgebreider wordt, zou ik persoonlijk overstappen naar een ander programma.

  • Groot voordeel van SnelStart is dat er een koppeling aanwezig is voor mijn one-stop-webshop webwinkel. Orders hoef ik nu niet meer over te nemen dit gebeurd automatisch. Artikelen en afbeeldingen hoef ik maar op een plek te onderhouden.

    groet,

    Alexander