Begonnen met boekhoud/administratiekantoor, hoe vind ik mijn klanten?

  • Ik ben onlangs begonnen met het opzetten van mijn boekhoud/administratiekantoor. Ik weet dat potentiele klanten in een vijver zwemmen of in een aquarium. Welnu wie weet de weg naar dat klantenstekkie?

  • Acquisitie en marketing zijn nog hele kunsten op zich. Het is niet zo dat je slechts je hengel hoeft uit te gooien om de potentieel klanten uit de vijver te vissen.  Je moet het juiste aas en de juiste hengel hebben om de vangst zeker te stellen.

    Wat in elk geval belangrijk is, is dat je je eigen sterke punten weet en ook duidelijk naar buiten kan dragen. De klanten zullen vanwege deze sterke punten kiezen voor jou en niet voor je concurrenten of alternatieven.

    Verder, het bereiken van je doelgroep kan op tal van manieren. Het kan al op simpele bijeenkomsten zoals een Open Coffee in jouw regio dat je je potentiƫle klanten leert kennen, maar je kan ook een uitgekiende marketingstrategie gaan toepassen. Net wat binnen jouw budget en werkwijze past.

    Ik denk dat hier al veel over geschreven is op dit forum en andere sites. Succes! :)

    .

  • Ik zou beginnen met eerst je doelgroep goed te bepalen, richt je je bijvoorbeeld op starters of, ZZP'ers of het hele of delen van het MKB of de detailhandel of stichtingen of verenigingen of ook particulieren?

    Wanneer je weet wie je zoekt kun je ook makkelijker bepalen waar je moet vissen.

    Op bijvoorbeeld een Open Coffee tref je veel ZZP'ers en starters aan maar nauwelijks detailhandel of middelgrote bedrijven. De particulier zul je eerder aantreffen op Marktplaats, de Albert Heijn en de sportvereniging.

    Veel succes

    Ton Jasperse, Marketing2thepoint

  • Beste Frans.

    Het mooie van een startende ondernemer is dat je zelf mag kiezen wie je doelgroep wordt. Hierbij is het belangrijk dat deze niet zo breed is dat je geen plan kunt maken voor acquisitie. Probeer gericht een klein deel van je doelgroep te gaan benaderen.

    Maak een plan en een schema.Hierdoor kun je gestructureerd te werk gaan. Uiteraard zal dit veel gaan via netwerken. Maar ga dan wel gericht netwerken. Kom daar, waar jouw doelgroep ook komt.

    En daarbij is het belangrijk dat je een goede pitch hebt. Waarom moet iemand met jou zaken doen en niet met een ander administratie/boekhoudkantoor?

    Wat is jouw unieke kenmerk? Of waar sta jij voor met jouw bedrijf?

    Dat zal een reden zijn om met jou zaken te gaan doen.

    Succes!

    Adinda Keizer

    vindjeklant.nl